Warunki handlowe
Postanowienia wprowadzające i definicje terminów
1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej także „Regulaminem”) regulują stosunki prawne pomiędzy spółką handlową WENDELL'S s.r.o. z siedzibą pod adresem Harmincová 8, 040 18 Košice, IČO: 53065522, zarejestrowaną w rejestrze handlowym Sądu Rejonowego Koszyce I, sekcja: 53766/V, numer VAT: 2121248118 (zwana dalej także jako „Sprzedawca¨) oraz każda osoba będąca Kupującym produktu oferowanego przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
2. Osoba kontaktowa dla Sprzedającego to: email: info@inkultura.pl
3. Sprzedawca jest jednocześnie operatorem systemu elektronicznego, za pośrednictwem którego prowadzi sklep internetowy pod nazwą domeny www.inkultura.pl (zwany dalej także „Sklepem Internetowym”).
4. Kupującym jest każda osoba (osoba fizyczna lub prawna), która wypełniła i wysłała zamówienie za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy lub złożyła zamówienie drogą elektroniczną, do której Sprzedający przesłał ofertę cenową i która przyjęła tę ofertę cenową .
5. Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając umowę zgodnie z niniejszymi OWU, nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej.
6. Produkty to towary przeznaczone do sprzedaży i jednocześnie zamieszczone w sklepie internetowym Sprzedawcy (zwane dalej także „produktami”).
7. Umowa oznacza umowę kupna.
8. Właściwym organem nadzorującym legalność w zakresie ochrony konsumentów jest:
8. Właściwym organem nadzorującym legalność w zakresie ochrony konsumentów jest:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
Tel.: +48 22 55 60 800
Fax: +48 22 826 08 13
Formularz do składania wniosków i skarg: https://www.uokik.gov.pl/formularze_skarg
W przypadku jakichkolwiek skarg lub wniosków Kupujący może również skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą. Zalecamy Kupującym kierowanie skarg i wniosków na adres e-mail Sprzedawcy: info@inkultura.pl. Każda skarga zostanie rozpatrzona i załatwiona w terminie do 10 dni roboczych zgodnie z obowiązującym prawem Rzeczypospolitej Polskiej. Informację o rozpatrzeniu skargi przekażemy konsumentowi w tej samej formie, w jakiej skarga lub wniosek został dostarczony Sprzedawcy.
Zamówienie Produktu – zawarcie umowy zakupu
Jeżeli kupującym jest konsument, zamieszczenie oferowanego produktu w sklepie internetowym uważa się za propozycję zawarcia umowy kupna, a do zawarcia umowy kupna dochodzi poprzez wysłanie zamówienia przez kupującego konsumenta i przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę. Sprzedawca bez zbędnej zwłoki potwierdzi kupującemu tę akceptację e-mailem informacyjnym na podany adres e-mail.
1. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, propozycją zawarcia umowy kupna jest przesłanie zamówienia produktu przez przedsiębiorcę kupującego, a umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą doręczenia przedsiębiorcy kupującemu wiążącej zgody sprzedającego z jego propozycją.
2. Umowa kupna zawierana jest na czas oznaczony i wygasa z chwilą wypełnienia zobowiązań Sprzedającego i Kupującego.
3. Umowa kupna może zostać rozwiązana także za zgodą stron umowy, poprzez odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie.
Zamówienie Produktu – zawarcie umowy zakupu
Jeżeli kupującym jest konsument, zamieszczenie oferowanego produktu w sklepie internetowym uważa się za propozycję zawarcia umowy kupna, a do zawarcia umowy kupna dochodzi poprzez wysłanie zamówienia przez kupującego konsumenta i przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę. Sprzedawca bez zbędnej zwłoki potwierdzi kupującemu tę akceptację e-mailem informacyjnym na podany adres e-mail.
1. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, propozycją zawarcia umowy kupna jest przesłanie zamówienia produktu przez przedsiębiorcę kupującego, a umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą doręczenia przedsiębiorcy kupującemu wiążącej zgody sprzedającego z jego propozycją.
2. Umowa kupna zawierana jest na czas oznaczony i wygasa z chwilą wypełnienia zobowiązań Sprzedającego i Kupującego.
3. Umowa kupna może zostać rozwiązana także za zgodą stron umowy, poprzez odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie.
Cena zakupu i warunki płatności
Cena zakupu produktów zamówionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego (dalej „cena zakupu” lub „cena”) jest podana osobno dla każdego produktu i obowiązuje w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego. Podana cena jest ceną ostateczną – z wyjątkiem kosztów transportu produktu, które będą naliczane osobno zgodnie z art. VII, oraz opłat za płatność zgodnie z art. IV.
- Podstawową walutą płatności jest polski złoty (PLN).
- Do ceny zakupu określonej w niniejszym artykule doliczone zostaną koszty transportu produktu zgodnie z art. VII niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych oraz koszty związane z płatnością zgodnie z art. IV niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych.
4. Sposoby płatności
5. Za produkty znajdujące się w Sklepie Internetowym Sprzedawcy można płacić w następujący sposób:
1. Płatność gotówką przy odbiorze – pobierana od kwoty
2. płatność kartą poprzez bramkę płatniczą
Dostawa produktów
Produkt wysyłany jest przez Sprzedawcę w ciągu 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy kupna, a produkt dostarczany Kupującemu w ciągu 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy kupna – wszystko to jeżeli Kupujący wybrał płatność za pobraniem jako forma płatności. jeżeli Kupujący jako metodę płatności wybrał płatność przelewem bezgotówkowym lub wpłatą na konto Sprzedającego, na podstawie wystawionej przez Sprzedającego faktury, towar taki wysyłany jest przez Sprzedającego w terminie 5 dni roboczych od dnia zaksięgowania środków cenę zakupu na konto Sprzedawcy, a produkt zostanie dostarczony Kupującemu w ciągu 10 dni roboczych od dnia zaksięgowania ceny zakupu na koncie Sprzedawcy.
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkty w zamówionej ilości i jakości wraz z dokumentami podatkowymi związanymi z zamówieniem.
2. Miejscem dostawy zamówionego produktu jest adres podany przez Kupującego. Jeżeli Kupujący nie określi specjalnego adresu dostawy produktu, adresem tym jest adres zamieszkania Kupującego.
3. Sprzedawca dostarczy produkt jednym ze sposobów zgodnie z art. VIII niniejszych OW, w zależności od wyboru Kupującego.
4. Dostawę produktu następuje poprzez wydanie go Kupującemu (lub osobie upoważnionej przez Kupującego pisemnie do odbioru produktu).
5. Sprzedający może wysłać Kupującemu produkt, który jest natychmiast dostępny dla Kupującego oraz dodatkowo dostarczyć pozostałą część zamówienia w terminie ustawowym, jednak pod warunkiem, że Kupujący nie zostanie obciążony żadną dodatkową przesyłką pocztową, z wyjątkiem tej, o której Kupujący został powiadomiony przed zawarciem umowy.
Przejęcie produktu
Ryzyko uszkodzenia produktu oraz odpowiedzialność za uszkodzenie produktu przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru, niezależnie od tego, czy Kupujący odbiera produkt osobiście, czy za pośrednictwem upoważnionej/upoważnionej osoby.
1. Prawo własności przechodzi ze sprzedającego na kupującego z chwilą przejęcia produktu.
2. Kupujący ma prawo nie przyjąć dostarczonego produktu w przypadku dostarczenia innego rodzaju produktu lub w następujących przypadkach:
1. dostarczenie rzeczy niezgodnej z zawartą umową (rzecz inna lub uszkodzona),
2. dostarczenie rzeczy w uszkodzonym opakowaniu lub,
3. dostarczenie przedmiotu bez odpowiednich dokumentów.
4. Kupujący ma obowiązek prawidłowo i terminowo zapłacić sprzedającemu cenę zakupu za produkt.
VII. Wysyłka – sposoby wysyłki produktów i cena za ich wysyłkę
1. Koszty przesyłki Sprzedającego nie są wliczone w cenę produktu. Zostaną one wyliczone i zgłoszone Kupującemu przed zawarciem umowy w ramach tzw kupujący. koszyka zakupowego, a jego wysokość uzależniona jest od wyboru Kupującego. Kupujący zobowiązuje się zapłacić koszty wysyłki wraz z ceną zakupu.
VIII. Odstąpienie kupującego od umowy bez podania przyczyny
1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania produktu. Konsument może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru jeszcze przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.
2. Jeżeli Konsument chce skorzystać z tego prawa, ma obowiązek powiadomić sprzedawcę o odstąpieniu od umowy nie później niż ostatniego dnia oznaczonym terminem lub zgłosić to odstąpienie przesyłką pocztową nie później niż ostatniego dnia okresu na adres sprzedawcy, którym jest: WENDELL'S s.r.o. z siedzibą pod adresem Harmincová 8, 040 18 Košice, ID: 53065522. Konsument zobowiązany jest najpóźniej w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy odesłać produkt albo przekazać go sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez sprzedawcę do przejęcia towaru.
3. Odstąpienie od umowy można złożyć Sprzedającemu również w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku (np. e-mail). Odstąpienie od umowy możliwe jest także przy wykorzystaniu formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny w sklepie internetowym Sprzedawcy. Zalecamy, aby Konsument odstępując od umowy podał numer zamówienia, datę zakupu, rodzaj produktu, od którego odstępuje, imię i nazwisko, adres oraz ew. numer rachunku, na który dokonywane są wszelkie płatności sprzedającemu od odstąpienia od umowy zostanie mu zwrócony, jeżeli ten uzna, że żąda zapłaty za towar przesłany na wskazany przez niego numer konta. W przeciwnym razie Sprzedawca zwróci Konsumentowi płatność za Produkt w taki sam sposób, w jaki Konsument dokonał płatności.
4. Odstępując od umowy strony umowy zobowiązane są do zwrotu sobie wzajemnie świadczonych usług. Konsument odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości produktu, powstałe na skutek takiego obchodzenia się z produktem, wykraczającego poza zakres konieczny do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności produktu. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli nie został poinformowany przez sprzedawcę o możliwości odstąpienia od umowy, warunkach, terminie i trybie korzystania z prawa odstąpienia od umowy. Jeżeli wartość produktu uległa zmniejszeniu na skutek obchodzenia się z nim wykraczającego poza zakres czynności niezbędnych do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności produktu (np. produkt ulegnie uszkodzeniu), Konsument odpowiada Sprzedającemu za powstałą szkodę. W szczególności za obchodzenie się z produktem w stopniu wykraczającym poza zakres stwierdzenia właściwości i funkcjonalności produktu, uważa się korzystanie z niego w stopniu większym niż jest to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności produktu. Za zmniejszenie wartości produktu uważa się przede wszystkim uzasadnione wydatki na przywrócenie produktu do stanu poprzedniego.
5. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy zgodnie z ustawą nr. C. 102/2014 Sb., ponosi zgodnie z § 10 ust. 1.3 ustawy nr. 102/2014 Zb. koszt odesłania produktu do sprzedawcy lub osoby upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru towaru. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zgodził się je przewieźć we własnym zakresie.
6. Sprzedawca zwróci konsumentowi spełnione świadczenie za produkt oraz wszystkie płatności otrzymane od konsumenta na podstawie umowy sprzedaży lub w związku z nią, w tym koszty transportu, dostarczenia i opłaty pocztowej, a także inne koszty i opłaty, w terminie 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Nie dotyczy to kosztów zwrotu towaru, które Konsument ponosi sam na warunkach określonych w pkt. 6 niniejszego artykułu.
7. Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu Konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument wyraźnie wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy powszechny sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Koszty dodatkowe oznaczają różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranym przez Konsumenta, a kosztem najtańszego powszechnego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.
8. Przesyłki nadawane za pobraniem w przypadku odstąpienia od umowy nie będą przez nas przyjmowane. Zalecamy kupującym wysyłanie przesyłek listem poleconym.
9. Sprzedawca informuje Konsumenta, że zgodnie z § 7 ust. 6 ustawy nr. 102/2014 Dz.U. prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi,
jeżeli:
10. przedmiotem umowy jest sprzedaż towaru zamkniętego w opakowaniu ochronnym, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
11. Przedmiotem umowy jest sprzedaż towaru, który po dostarczeniu ze względu na swój charakter może zostać nierozłącznie zmieszany z innymi towarami
12. Przedmiotem umowy jest sprzedaż towaru wykonanego według specjalnych wymagań konsumenta, towaru wykonanego na wymiar lub towaru przeznaczonego specjalnie dla jednego konsumenta.
Alternatywne rozstrzyganie sporów
W przypadku gdy Kupujący będący konsumentem nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedający rozpatrzył jego reklamację lub uważa, że Sprzedający naruszył jego prawa, ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o sprostowanie. Jeżeli Sprzedawca ustosunkuje się negatywnie do żądania Kupującego zgodnie ze zdaniem poprzednim lub nie ustosunkuje się do takiego żądania w terminie 30 dni od dnia jego wysłania przez Kupującego, Kupujący ma prawo złożyć propozycję wszczęcia sporu alternatywnego uchwałę na podstawie przepisów § 12 ustawy nr 391/2015 Sz. w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich oraz w sprawie zmiany i uzupełnienia niektórych przepisów. Podmiotem właściwym do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest Słowacka Inspekcja Handlowa lub inna odpowiednia upoważniona osoba prawna wpisana na listę podmiotów zajmujących się alternatywnym rozstrzyganiem sporów prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista dostępna jest pod adresem http ://www.mhsr.sk/; kupujący ma prawo wybrać, do którego z wymienionych alternatywnych podmiotów rozstrzygających spory się zwrócić.
Kupujący może złożyć wniosek o alternatywne rozwiązanie swojego sporu konsumenckiego za pośrednictwem platformy do rozstrzygania sporów online, która jest dostępna na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące alternatywnego rozwiązywania sporów między Sprzedawcą a Kupującym – konsumentem wynikających z umowy jako umowy konsumenckiej lub związanych z umową jako umową konsumencką są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii RP: www.gov.pl/web/rozwoj-technologia oraz w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r. poz. 1823).
IX prawa z tytułu odpowiedzialności za wady
Przepisy wprowadzające dotyczące odpowiedzialności za wady
1. jeżeli o istniejących wadach zostałeś poinformowany lub o wadach powinieneś był wiedzieć na podstawie okoliczności zawarcia Umowy, a wady te nie stoją w sprzeczności z ustalonymi właściwościami Towaru;
2. jeżeli wady Towaru powstały po przejęciu Towaru, pod warunkiem, że wady nie powstały w wyniku naruszenia Naszych obowiązków lub mieli Państwo możliwość przejęcia Towaru zgodnie z art. 6. niniejszych Warunków, a odmówiłeś przyjęcia Towaru lub nie przyjąłeś Towaru bez przyczyny prawnej;
3. jeżeli nie wskazałeś w terminie oczywistych wad Towaru zgodnie z art. 7.3.1. niniejszych Warunków;
4. jeżeli nie wskazałeś w terminie wad ukrytych Towaru zgodnie z art. 7.3.2. niniejszych Warunków;
5. w przypadku Towarów używanych nie odpowiadamy za wady spowodowane ich użytkowaniem lub zużyciem. W przypadku Towaru sprzedanego po niższej cenie nie odpowiadamy za wady, w związku z którymi wynegocjowano niższą cenę.
1. nie wskazałeś w terminie wad Towaru w terminie określonym w pkt. 7.4.1. niniejszych Warunków;
2. właściwości Towaru nie odpowiadają ogólnym wymaganiom zgodnie z § 617 Kodeksu cywilnego, o czym zostałeś wyraźnie poinformowany na piśmie, a w szczególności wyraziłeś wyraźną pisemną zgodę na ww. niezgodność;
1. Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą, zobowiązujemy się dostarczyć Ci Towar w uzgodnionej jakości, ilości i bez wad.
2. Jeżeli jesteś Konsumentem, zobowiązujemy się dostarczyć Ci Towar zgodnie z wymogami ogólnymi zgodnie z § 617 Kodeksu Cywilnego oraz uzgodnionymi wymaganiami zgodnie z § 616 Kodeksu Cywilnego, jakie wynikają z właściwości zamówionego przez Ciebie Towaru w naszym sklepie internetowym lub na naszych towarach promocyjnych i bez wad. Towar nie musi odpowiadać ogólnym wymaganiom zgodnie z § 617 Kodeksu cywilnego, jeżeli przy zawieraniu umowy wyraźnie poinformowaliśmy Cię, że dana właściwość nie odpowiada takim ogólnym wymaganiom, a Ty wyraźnie i konkretnie zgodziłeś się na to .
3. Sprzedany towar odpowiada ogólnym wymaganiom zgodnie z § 617 Kodeksu Cywilnego, jeżeli:
4. nadaje się do wszystkich celów, do jakich zwykle używa się Towarów tego samego rodzaju, biorąc pod uwagę w szczególności przepisy prawne, standardy techniczne lub kodeksy postępowania obowiązujące w danej branży, jeżeli standardy techniczne nie zostały opracowane;
5. odpowiada opisowi i jakości próbki lub modelu, który udostępniliśmy Państwu przed zawarciem Umowy;
6. jest dostarczany z akcesoriami, opakowaniem i instrukcjami, w tym instrukcjami montażu i instalacji, których można zasadnie oczekiwać;
7. d) jest dostarczany w takiej ilości, jakości i cechach, w tym funkcjonalności, kompatybilności, bezpieczeństwie i możliwości utrzymania swojej funkcjonalności i wydajności (przez cały okres użytkowania) podczas normalnego użytkowania, które są wspólne dla Towarów tego samego rodzaju i których można zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter sprzedanych Towarów, biorąc pod uwagę wszelkie publiczne oświadczenia nasze lub innej osoby w tym samym łańcuchu dostaw, w tym producenta, lub w ich walucie, w szczególności podczas promocji Towarów lub na ich etykiecie, w której za producenta uważa się producent Towaru, importer Towaru na rynek Unii Europejskiej z państwa trzeciego lub inną osobę, która identyfikuje się jako producent poprzez umieszczenie na Towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego znaku wyróżniającego. Za wady Towaru powstałe w chwili dostawy odpowiadamy w zakresie naszego obowiązku określonego w art. 7.1.1. lub 7.1.2. niniejszych Warunków.
8. Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą, nie odpowiadamy za wady Towaru w następujących przypadkach:
9. Jeżeli jesteś Konsumentem, nie odpowiadamy za wady i właściwości Towaru w następujących przypadkach:
jest to umowa zakupu Towaru zawierającego elementy cyfrowe lub umowa o świadczenie usług cyfrowych
1. a wady Towaru powstały na skutek nieprawidłowej instalacji lub niezainstalowania niezbędnych aktualizacji, jeżeli zapewniliśmy Państwu dostarczenie takich aktualizacji, poinformowaliśmy Państwa o ich dostępności i konsekwencjach w przypadku ich niezainstalowania;
2. a niezainstalowanie lub nieprawidłowe zainstalowanie niezbędnych aktualizacji, w wyniku którego powstały wady Towaru, nie było spowodowane brakami w dostarczonej przez Nas instrukcji ich instalacji;
1. Ogólny okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą odbioru Towaru.
2. W przypadku wymiany Towaru bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo po otrzymaniu przez Państwa nowego Towaru.
3. Twoje uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru objęte okresem gwarancyjnym wygasają, jeśli nie skorzystasz z nich w okresie gwarancyjnym. Z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru szybko psujące się należy jednak skorzystać najpóźniej następnego dnia po zakupie, pod rygorem wygaśnięcia uprawnień.
1. Sprzedany Towar ma wady, jeżeli nie odpowiada ustalonym wymaganiom i wymaganiom ogólnym zgodnie z punktami powyżej albo jeżeli w jego użytkowaniu uniemożliwiają lub ograniczają prawa osoby trzeciej, w tym prawa własności intelektualnej. Gwarantujemy, że w okresie przejścia niebezpieczeństwa przypadkowego zniszczenia oraz przypadkowego pogorszenia się i utraty Towaru zgodnie z pkt. 6.8 Regulaminu, Towar jest wolny od wad, w szczególności że:
1. odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości i jakości oraz ma cechy, które ustaliliśmy z Tobą, a jeśli nie uzgodniliśmy wyraźnie, to te, które podaliśmy w opisie Towaru lub takie, których można zasadnie oczekiwać ze względu na charakter Towaru;
2. nadaje się do celów, które określiliśmy lub do celów zwyczajowych dla Towarów tego typu i jest funkcjonalny;
3. charakteryzujący się ograniczoną możliwością współpracy ze sprzętem lub oprogramowaniem, z jakim zwykle używane są Towary tego samego rodzaju, bez konieczności zmiany sprzedanego Towaru, sprzętu lub oprogramowania (kompatybilność) oraz ograniczoną możliwością współpracy ze sprzętem lub oprogramowaniem innym niż z którymi używany jest Towar tego samego rodzaju (interoperacyjność);
4. jest dostarczany ze wszystkimi akcesoriami i instrukcjami, jeśli zostało to uzgodnione z Tobą w Umowie;
5. aktualizacje określone w Umowie dostarczane są w odniesieniu do Towarów zawierających elementy cyfrowe.
Warunki korzystania z prawa z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacje) odrębnie dla Przedsiębiorców
1. Twoim obowiązkiem jest zgłosić i wskazać wadę bez zbędnej zwłoki po tym, jak udało Ci się ją odkryć, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od otrzymania Towaru.
2. Masz obowiązek skorzystać z prawa z tytułu odpowiedzialności za inne wady (ukryte) zgodnie z pkt. 7.5.1. poniżej bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu przez Państwa wady Towaru, nie później jednak niż przed upływem okresu gwarancji.
3. Jeżeli Towar zostanie Państwu dostarczony w uszkodzonym opakowaniu lub przesyłka jest wyraźnie za lekka, prosimy o nieprzyjmowanie takiego Towaru od firmy transportowej i niezwłoczne powiadomienie nas o tym fakcie e-mailem na adres info@inkultura.pl . W przypadku wykrycia oczywistych wad (np. uszkodzeń mechanicznych) mają Państwo obowiązek bez zbędnej zwłoki zgłosić reklamację zgodnie z pkt. 7.5.1. poniżej. Nie uwzględniamy późniejszych roszczeń z tytułu oczywistych wad Towaru, w tym wad polegających na niekompletności Towaru.
4. Gwarancja dotyczy wszelkich wad Towaru opisanych w pkt. 7.2.. i/lub sprzecznych z naszym obowiązkiem określonym w pkt. 7.1.1a. niniejszych Warunków.
5. Nie przysługuje Państwu prawo do skorzystania z prawa z tytułu odpowiedzialności za wadę w przypadku, gdy nie ponosimy odpowiedzialności za wady w rozumieniu pkt. 7.1.5. niniejszych Warunków lub zgodnie z przepisami obowiązującymi w chwili zawarcia Umowy lub jeżeli o wadzie wiedziałeś przed przejęciem Towaru, lub zwróciliśmy na to Twoją uwagę lub z tego powodu otrzymałeś rozsądną zniżkę od Ceny Towaru.
Warunki korzystania z prawa z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacja) są dla Konsumenta odrębne
1. Z uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady powstałe przy odbiorze Towaru przysługuje Państwu prawo w terminie 2 miesięcy od stwierdzenia wady, nie później jednak niż w terminie 24 miesięcy od dnia dostarczenia Towaru. Jeżeli przedmiotem zakupu jest Towar zawierający elementy cyfrowe, dla którego mają być dostarczane treści cyfrowe lub usługa cyfrowa ma być świadczona w sposób ciągły przez uzgodniony okres, odpowiadamy za powstałą wadę treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub objawia się przez cały uzgodniony okres, jednak przez co najmniej 2 lata od dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
2. Jeżeli Towar zostanie dostarczony do Państwa w uszkodzonym opakowaniu lub przesyłka jest wyraźnie za lekka, zalecamy nieprzyjmowanie takiego Towaru od firmy transportowej i niezwłoczne powiadomienie nas o tym fakcie e-mailem na adres info@mamradkerky .cz. Jeżeli zdecydują się Państwo na realizację takiej przesyłki, konieczne jest sprawdzenie przesyłki w obecności przewoźnika i upewnienie się, czy nie brakuje żadnego towaru oraz czy wszystkie elementy Towaru są w porządku. Jeżeli podczas kontroli przesyłki zgodnie ze zdaniem poprzednim stwierdzisz, że stan lub liczba sztuk zamówionego Towaru jest niezgodna z tym, co zamówiłeś, zalecamy spisanie Protokołu uszkodzeń przesyłki wraz z przewoźnika lub wskazać taki brak w protokole odbioru przewoźnika.
3. W przypadku dodatkowego wykrycia po przejęciu Towaru wad oczywistych (np. uszkodzenia mechaniczne, brak Towaru lub jego elementów, niewłaściwy Towar lub jego elementy) prosimy o niezwłoczne zgłoszenie reklamacji zgodnie z pkt. 7.5.1. poniżej. Jesteśmy uprawnieni do odrzucenia późniejszej reklamacji z uwagi na oczywiste wady Towaru, w tym wadę polegającą na niekompletności Towaru.
4. Nie przysługuje Państwu prawo do dochodzenia odpowiedzialności za wady w przypadku, gdy nie odpowiadamy za wady w rozumieniu punktu 7.1.6. niniejszych Warunków lub zgodnie z przepisami obowiązującymi i obowiązującymi w chwili zawarcia Umowy.
5. Przysługuje Państwu prawo do skorzystania z prawa od odpowiedzialności za wady zgodnie z pkt. 7.5.1. oraz w terminie wskazanym w pkt. 7.4.1 niniejszego Regulaminu.
3. Wykonywanie prawa z tytułu odpowiedzialności za wady (reklamacja)
1. W przypadku, gdy Towar ma wadę, a zwłaszcza gdy nie jest spełniony którykolwiek z warunków, o których mowa w pkt. 7.1.7.., możesz zgłosić nam taką wadę i skorzystać z przysługujących Ci uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady (tj. reklamować Towar ) wysyłając e-mail lub list na nasze adresy podane w naszych danych identyfikacyjnych lub osobiście w naszej placówce/-ach, których lista jest dostępna na naszej stronie internetowej. W przypadku reklamacji możesz także skorzystać z udostępnionego przez nas przykładowego formularza, który stanowi załącznik nr. 2.1 niniejszego Regulaminu.
2. W zgłoszeniu, w którym zgłaszasz reklamację, prosimy o podanie przede wszystkim opisu wady Towaru oraz danych identyfikacyjnych, w tym adresu e-mail, na który chcesz otrzymać powiadomienie o sposobie załatwienia reklamacji, oraz wskazać także, które z roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady, o których mowa w pkt. 7.6.3. do .6.8. składasz wniosek.
3. Składając reklamację, prosimy o przedstawienie nam również dowodu zakupu Towaru (faktury) w celu potwierdzenia zakupu u nas, w przeciwnym razie nie jesteśmy zobowiązani uwzględnić Twoją reklamację.
4. Za dzień zgłoszenia reklamacji uważa się dzień dostarczenia wadliwego Towaru wraz z odpowiednimi dokumentami (zgodnie z pkt. 7.5.3). W przypadku, gdy Twoja reklamacja będzie niekompletna (w szczególności nieczytelna, niejasna, niezrozumiała, nie zawiera wymaganych dokumentów itp.), poprosimy Cię o uzupełnienie reklamacji w formie pisemnej, w szczególności e-mailem. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się z dniem doręczenia uzupełnionego zgłoszenia.
5. Po otrzymaniu Twojej reklamacji lub uzupełnienia złożonej reklamacji niezwłocznie przekażemy Ci pisemne potwierdzenie otrzymania reklamacji, lub potwierdzenie wady. W potwierdzeniu podamy najkrótszy możliwy termin, określony zgodnie z pkt. 7.6.1., w którym usuniemy stwierdzoną wadę Towaru.
6. Jeżeli nie uzupełnisz reklamacji zgodnie z pkt. 7.5.4. niniejszego artykułu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 10 dni od dnia doręczenia Naszego zaproszenia zgodnie z pkt. 7.5.4. niniejszego artykułu, uznamy Twoje zgłoszenie za bezzasadne i jeżeli do rozpatrzenia reklamacji niezbędne będą braki w informacjach, o których uzupełnienie zostałeś poproszony, możemy podjąć decyzję o nierozpatrzeniu tak niekompletnej reklamacji.
4. Rozpatrzenie reklamacji
1. Na podstawie Twojej decyzji, który ze sposobów usunięcia wady określonych w pkt. 7.6.3. i 7.6.4. do 7.6.8, usuniemy wadę w rozsądnym terminie niezbędnym do oceny wady i naprawy albo wymiany rzeczy, biorąc pod uwagę charakter rzeczy oraz charakter i wagę wady, i który nie przekroczy więcej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji, lub od dnia stwierdzenia wady. Nie udzielamy gwarancji konsumenckiej zgodnie z § 626 Kodeksu Cywilnego. . Nie mamy obowiązku zaakceptować wybranego przez Ciebie sposobu usunięcia wady, jeżeli wybrany przez Ciebie sposób nie jest możliwy lub powodowałby dla nas nieuzasadnione koszty, biorąc pod uwagę cenę Towaru i wagę wady.
2. Tylko w wyjątkowych przypadkach i z przyczyn obiektywnych możemy przedłużyć termin usunięcia wady podany w potwierdzeniu odbioru wady o najlepszy termin niezbędny do usunięcia wady. O takim przedłużeniu terminu na usunięcie wady poinformujemy Cię pisemnie.
3. Jeżeli jest to wada, którą możemy usunąć poprzez jej naprawę, masz prawo do bezpłatnej, terminowej i prawidłowej naprawy wady na Nasz koszt.
4. Zamiast usunięcia wady poprzez jej naprawę, możesz żądać wymiany Towaru.
1. Zamiast usuwać wadę Towaru poprzez jego naprawę, zawsze możemy wymienić Towar wadliwy na wolny od wad, o ile nie spowoduje to dla Państwa poważnych problemów.
2. Po upływie terminu do usunięcia wady mają Państwo prawo do rozsądnej zniżki od Ceny Towaru lub mogą Państwo odstąpić od Umowy. Te same prawa przysługują Ci również w przypadkach, gdy nie naprawimy wady lub nie wymienimy Towaru, odmówimy naprawy lub wymiany Towaru z tego powodu, że naprawa lub wymiana Towaru nie jest możliwa albo wymagałaby nieuzasadnionych kosztów, Towar nadal posiada takie same prawa wady pomimo ich naprawy lub wymiany albo informujemy Cię o tym, że usunięcie wady lub wymiana Towaru w rozsądnym terminie lub bez powodowania poważnych trudności nie jest możliwa. Rabat od ceny zakupu musi być proporcjonalny do różnicy pomiędzy wartością sprzedanego Towaru a wartością, jaką miałby Towar gdyby był wolny od wad. Zapłacimy Ci cenę zakupu lub rabat od ceny zakupu w ten sam sposób, w jaki zapłaciłeś cenę zakupu, chyba że wyraźnie uzgodnimy inny sposób płatności. Pokrywamy wszelkie koszty związane z płatnością.
Nie możesz odstąpić od Umowy zgodnie z pkt. 7.6.6, jeżeli uczestniczyłeś w powstaniu wady lub wada jest nieistotna. Jeżeli Umowa obejmuje kilka Towarów, od umowy można odstąpić wyłącznie w odniesieniu do Towaru wadliwego. W odniesieniu do innych Towarów możesz odstąpić od Umowy tylko wtedy, gdy nie można zasadnie oczekiwać, że byłbyś zainteresowany pozostawieniem innego Towaru bez wadliwego Towaru.
1. Jeżeli jest to wada Towaru, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie Towaru jako Towaru wolnego od wad, przysługuje Ci prawo do wymiany Towaru lub prawo odstąpienia od Umowy. Te same prawa przysługują Ci, jeżeli wady są usuwalne, jednak nie możesz prawidłowo korzystać z Towaru ze względu na ponowne pojawienie się wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.
2. Twoja skarga lub Wadę usuniemy poprzez przekazanie naprawionego Towaru, wymianę Towaru, zapłatę rozsądnego rabatu od Ceny Towaru lub poprzez pisemne zrzeczenie się odpowiedzialności za wady, tj. poprzez odrzucenie Twojej reklamacji.
3. Jeżeli jesteś Konsumentem, wykonywanie uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru regulują § 619 i nast. Kodeksu Cywilnego i Ustawy o ochronie konsumentów. NIE. „).
4. Jeżeli odmówimy odpowiedzialności za wady lub odrzucimy Twoją reklamację, masz prawo skontaktować się z osobą akredytowaną, osobą upoważnioną lub osobą notyfikowaną (np. ekspertem, osobą upoważnioną, akredytowaną lub notyfikowaną, autoryzowanym serwisem, instytucją naukową itp.) w celu dostarczenia Ci informacji biegłemu opinię lub opinię biegłego, z której wynika nasza odpowiedzialność za wady Towaru.
5. W przypadku, gdy wykażesz naszą odpowiedzialność za wady Towaru zgodnie z punktem 7.8, masz możliwość wielokrotnego reklamowania nam wad Towaru, przy czym obowiązuje, że nie możemy odmówić tej odpowiedzialności i dlatego będziemy zobowiązany do ponownego rozpatrzenia Twojej reklamacji.
6. Koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy lub opinii zawodowej zgodnie z pkt. 7.8. Akceptujemy niniejszy Regulamin, ale musisz zastosować go do nas nie później niż 2 miesiące po rozpatrzeniu ponownej reklamacji.
7. Niniejszym prawidłowo poinformowaliśmy Cię o Twoich uprawnieniach związanych ze stosowaniem odpowiedzialności za ewentualne wady Towaru. Zawierając Umowę potwierdzasz, że miałeś możliwość wcześniejszego należytego zapoznania się z warunkami reklamacji Towaru i że je rozumiesz.
Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków Handlowych. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie Regulaminu jest realizowany poprzez jego zamieszczenie w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. umowy, aż do momentu jej rozwiązania.
2. Oprócz ogólnych przepisów ustawy nr 40/1964 Dz. Kodeks cywilny z późn. zm. oraz przepisy szczególne, w szczególności ustawa nr. o ochronie konsumentów w związku ze sprzedażą towarów lub świadczeniem usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz ustawa nr. 102/2014 Zb. 250/2007 Zb. w sprawie ochrony konsumentów.
3. W przypadku stosunków umownych (a także innych stosunków prawnych, które mogą wynikać ze stosunku umownego) z osobami prawnymi, lub z osobami fizycznymi – przedsiębiorcami, przepisy ustawy nr 513/1991 Dz. Kodeks Handlowy ze zmianami.
4. Integralną częścią niniejszych Ogólnych Warunków jest Regulamin Reklamacji, który jest opublikowany w sklepie internetowym Sprzedawcy.
5. Niniejsze Ogólne Warunki wejścia w życie z chwili ich popełnienia w Sklepie Internetowym Sprzedaż w dniu 20.1.2025